Tuesday, March 3, 2009

hujung minggu yg syok...

start hari jumaat lepas, aku dah tido kat 'umah aku sendiri'. best sungguh rasanya. setelah lebih sutahun kitorang tinggal ngan my sil. walaupun x besar, tapi rasa syukur sangat ade rumah sendiri. aku, angah (my sis), jerrey dan chem. sbenarnya rumah ni tak jauh dari umah my sil pun, selang 2 tingkat jer. argh!!! x kisah lah, janji ader rumah sendiri. malam tu kitorang tido atas toto jer. (sakit blakang aku). tapi aku x kisah, privacy is more priority.
hari sabtu tu, kitorang gi beli perabot (maklumlah rumah baru, kosong). kitorang gi beli kat 99 Home, LDP Furniture Mall. seharian kat situ. klakar sungguh. chem sampai berak 2 kali. slambe je aku tukar diapers dia kat atas tilam yg display tu. patutnya kitorang cuma beli katil, tilam ngan almari jer. tapi bila dah kat sana, banyak pulak yg jerrey tambah. L-shape sofa, meja makan ngan rak tv. yg klakar tu, jerrey pilih set katil yg ni, aku upgrade yg mahal skit. pastu tilam pun camtu. dia pilih yg tu, aku upgrade lagi kasi mahal skit. berbulu jer dia, tapi bayar gak ar. (sayang papa). diorang (org kedai tu lah) kata hari isnin baru bolah hantar. oklah. kena lah tu. nak tau kenapa? sebab hari isnin 02/03/2009 hari jadi aku. kira present hari jadi lah sume benda ni...
hari ahad lak, kengkawan kitorang nak dtg makan kat umah. yo yo ol je diorang ni, nak selebret aku naik rumah baru konon... tapi best... aku memang suke camgini. angah masak laksa, aku masak tomyam. yg dtg masa tu kucai, uji ngan cik yam, daus, nurul ngan rayyan, ayol ngan atie. tapi yg x best, chem x c-hat lah, batuk teruk.cian kat dia. malam tu aku bagi dia ubat selesema/batuk untuk dia tido lena. (walaupun aku tahu, ubat yg paling mujarab untuk baby adalah SUSU IBU).
lak tu, aku nye sil dah bising-bising, suh bawa gi pediatrik. sedut kahak dia. siap boleh sound lagi, kitorang tunggu apa lagi? suh bawak malam tu gak... aku cakap kan skarang ni hujan, tunggu ah esok, aku bawak lah...
so, aku decide lah nak bawa gi klinik esoknya. maknanya aku kena EL lah, pastu aku hasut lak jerrey jgn gi keje. lelama, dia kata ok lah, tapi kena gi main futsal dulu pagi tu. lepas futsal dia balik, so maknanya, kalo jerrey x keje, angah pun xleh lah nak gi keje. sebab jerrey yg akan hantar dia gi keje. memula dia refuse gak. lelama termakan hasutan gak... jadi, sume org x keje hari isnin, lagi pun aku x sabo nak tunggu perabot yg akan sampai esok....

p/s : 1) org yg pertama wish happy beday kat aku ilah mama ujie. mekasih.
2) nanti aku citer lak pasal hari isnin yg best....

No comments:

Post a Comment