Wednesday, May 20, 2009

meh ambik peksa...

lagi tag dr mama maryam...

Marilah menjawab soklan-soklan peperiksaan surirumah dan jenama bahagian 1 ini...Soklan2nya adalah seperti berikut...

1) Kat umah basuh baju pakai sabun jenama apa?
untuk washing machine jenama TOP, untuk rendam guna BIOZIP Floral dan sabun buku Kuat harimau (kuat ker?)

2) Pakai softener tak?
pakailah. yg ada kat umah skarang ni Softcare. Kengkadang Soflan, kengkadang Daia. ikut suka aku lah... aku yg beli... tapi pasti bau rose. cari yg murah time tu...

3) Basuh pinggan?
Glo. bau green tea dia best gila...

4) Hand wash pula?
Pureen. dpt free masa beli chemnya bottle liquid cleanser.

5) Sabun mandi/shower foam?
Skarang ni aku tengah mengabiskan stock2 lama. maklumlah aku ni jenis yg suka membeli. nampak murah je beli. so, skarang ni tahan diri dr membeli dan habiskan dulu mana yg ada. Radox oxigen dan sabun buku lux warna ala2 biru hijau tu... chem guna pureen warna biru. dia nyer stock pun banyak. sume saiz jumbo. dpt hamper masa dia baru lahir haritu...


6) Syampu?
Clear warna biru. Ni pun nak habiskan stock. dan aku baru beli Sunsilk hair fall control. botol paling kecik. serius rambut aku banyak gugur lepas bersalinkan chem. dah nak botak dah rasanya. chem lak guna pureen warna oren.

7) Ubat gigi pula bagaimana?
selalu guna colgate, tapi yg aku baru beli hari tu darlie. Fresh n Brite. tetiba lak murah darlie ni.

8) Berus giginya?
aku suka guna Jordan. kengkadang beli Oral B.

9) Cuci lantai?
Aganol lime. beli masa nak pindah rumah hari tu. beli 2l + 1l dpt satu botol sos. hehehe...

10) Cuci mangkuk tandas?
Harpic gak. warna kuning.

11) Tisu Muka?
yg ni aku guna Royal Gold 3 ply twin color. masa gi umah cikgu ct hajar (AF) hari tu (dah lama dah) dia guna tisu ni. cam best jerk.. mahal skit. tapi best. taklah tarik berhelai2 semata2 nak lap tangan yg basah sebab dia tebal...

12) Tisu kat dapur tu?
Royal Gold juga... kengkadang kleenex... kengkadang premier... ikut suka tangan aku jer nak ambik yg mana satu...

Soalan subjektif dah siap. tunggu arahan seterusnya dari mamamaryam...

Mamamaryam, part 2 ni objektif ker subjektif?


~ kepada sume follower yg ader dlm list aku... sila jawap soklan peksa ni...
~ x terkecuali Mrs. Remy Rizal. silalah jawap walaupun anda tiada dalam list follower tu...
kwang kwang kwang...

3 comments:

  1. ye lah. salin dan tampal. tapi jgn lak tiru jawapan. hehehehe... selamat berjaya...

    ReplyDelete
  2. Wakakaka banyaknye ko nak abiskan stok...kikikiki,soklan 2 blumpk lagi tapi subjektif la...kikikiki lagi

    ReplyDelete